Néhány számunkra fontos dolog a Wizz Air vezérigazgatójának interjújából!

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója interjút adott a novekedes.hu oldalnak, amiben néhány számunkra is fontos dolgot említett. Hosszasan beszélt például a kézipoggyász fizetőssé tételének okáról is!

  • Járattörlésekről
    “A hagyományos légitársaságok sokkal, de sokkal több járatot törölnek, mint a diszkontok. Mi a járataink 99.9 százalékát teljesítjük. Ezzel szemben a hagyományos légitársaságoknál tízszer ekkorák a járattörlési arányok. Óriási tévhit, hogy mi sok járatot törölnénk.”
    “…a Wizz Air domináns szereplője a magyar piacnak. Minden harmadik utas velünk repül. Ezáltal jobban felkapják az emberek a fejüket, ha valami gond van. Még egyszer hangsúlyozom, nálunk a járattörlés aránya egy tizede az iparági átlagnak.”
  • Szétültetésről
    “Ha valaki egy bizonyos széken akar ülni, akkor azt kiválaszthatja magának. Ennek van egy bizonyos költségtényezője. De ami pluszbevétel jön be, mert az emberek külön fizetnek székekért, abból mi csökkentjük a jegyárakat. A rendszer nálunk ugyanis úgy működik, hogy minden egyéb bevétel, ami nem alapbevételként jelenik meg, azzal csökkentjük a jegyek árát.”
    “…azt preferáljuk, ki milyen széken akar ülni, és nem azt, hogy ki foglal hamarabb.”
  • Kézipoggyász fizetőssé tételéről
    “Ha megnézzük a repülőgépek műszaki kialakítását, azt látjuk, hogy egy 180 fős repülőgépen nagyjából 100 darab poggyászt lehet elhelyezni a csomagtárolóban, és ekkor még nem beszéltünk a téli utazásokról, amikor egy csomó egyéb dolgot is felhoznak a gépre. Vagyis normál esetben is az utasok 60 százaléka tudja csak alapból felvinni a poggyászát a gépre, 40 százalék fizikailag nem fér fel. Olyan megoldást kellett találnunk, amellyel nem kerül fel több poggyász a fedélzetre annál, ami elfér. A korábbi rendszerünknek az volt a problémája, hogy rengeteg csomagkérdés adódott a beszálló kapuknál, amikor el kellett vennünk poggyászokat az utasoktól. Ez két problémát is okozott. Előre kalkulálhatatlanná vált a repülőgép súlya. Ez az üzemanyag-felvételnél egy fontos szempont, van alapadminisztrációja is, és ez késleltette az indulást, Rengeteg járatkésést okozott, hogy ilyen last minute csomag helyzeteket kellett kezelnünk. A másik probléma lényegesen komolyabb. Biztonsági kérdések is felmerültek azoknál a csomagoknál, amelyet utólag vittek fel a repülőgépekhez.  Olyan rendszert kellett találnunk, amely nem a repülőgépen vagy a beszállókapuknál próbálja a csomagkérdést kezelni, hanem sokkal szisztematikusabb, és már korábban be tudjuk lőni, hogy melyik csomag alaphelyzetből hova kerül. Ezért jöttünk ki új csomagszabályzattal.”
  • Wizz Air jövőjéről
    “A következő tíz évben megháromszorozzuk magunkat. Jelenleg 105 repülőgépünk van, kevesebb mint 10 éven belül a flottánk háromszáz repülőre növekszik. Most elviszünk 35 millió utast egy évben, ugyanilyen időtávban 100 milliót fogunk.”

(Az idézett szövegek a novekedes.hu oldalon található interjúból változatlan formában olvashatóak!)

 

TravelHunter Közösség – Csatlakozz hozzánk 

Facebook oldalunk

Görög csoportunk

Facebook utazásos csoportunk

Akciós hazai wellness ajánlatok

Instagram

Youtube

Oszd meg a cikket ⬇⬇⬇ 

Leave a Reply