Ázsia túra

Ázsia túra- Tehát 29 + 1-2 óra utazás után megérkeztünk Szatun-ba, ami Thaiföld egy kis tartománya. Innen juthatunk el nagyon sok nagyobb kikötőbe Thaiföldön belül és innen hajózhatunk át Malajziába is. Az első tapasztalatainkat és érdekességeket foglaljuk most össze.

Ázsia túra- Megérkezés Szatunba

A megérkezésünkkor hatalmas eső fogadott minket, de az a fajta, ami nem szúr, ha rád esik, hanem rendesen forró volt. A minitaxiból kiszállva gyorsan befutottunk a kis házakba, hogy végre egy kicsit megtudjunk pihenni. Ez volt az az állapot, amikor már mindenki zombiként volt talpon. Peti gyorsan elintézte az ilyenkor kötelező becsekkolási dolgokat és egyhangúan úgy döntöttünk, hogy irány végre valami főételt enni!

Itt olvashatod az első részt 1. rész

Beléptünk a szobába, hogy le tegyük a cuccainkat és ekkor nézem, hogy úristen ez már tényleg nem az otthon, hanem a kőkemény thaiföldi valóság. A fürdőbe belépve ért a legnagyobb meglepetés. Mondjuk éjszakánként 1800 Ft-ért nem is várhatna mást az ember. Ha valaki érdekel a szállás, akkor itt érheti el

Szatun

Szóval gyorsan elkészültünk és irány vacsizni. Sétáltunk a főutcán és már egészen későre járt az idő a forgalom is elenyésző volt, bár egy kikötőfaluban nem is vártunk volna mást. Az első, ami azonnal feltűnt, hogy a királyi család tagjai, illetve a fontos politikai személyek mindenhol megtalálhatóak voltak. Nagy aranyozott képek az utcákon és óriási fényáradattal megvilágítva. A személyi kultusz nagyon erősen jelen volt itt is.

Ázsia túra- Tovább haladva arra lettem figyelmes, hogy az egyik helyen Pho levest evett az egyik helyi tag és láttam, hogy ilyen wok-osan készítették el a helyen, amit végül kiválasztottunk. Mondom a srácoknak, hogy kóstoljunk valami helyi ételt és a leves a lehető legjobb választás lehet. A hely higiéniai állapotát inkább nem említeném, mert az ÁNTSZ-nél szívrohamot kapnának, ha meglátnák.

Leves

Szóval kikértünk mind a négyen 1 adag csirkés Pho levest. Ebben a levesben található tészta, csirke, húsos alaplé, zöldségek minden mennyiségben és a tetejére diót szórtak. Hazudnék nektek, ha azt mondanám, hogy nem ez volt életem legfinomabb levese. Annyira hihetetlen ízek bombázták az ízlelőbimbóinkat, hogy nem akartam letenni a kanalat és bevágtam volna még vagy 5 ilyen kistányért. Zolinak is és Petinek is bejött, Gyuri annyira nem rajongott érte. A leves ára kemény 300 Ft volt 😀

Itt található a videó a megérkezésünkről és a vacsiról–> Az a mennyei leves

Tovább ballagtunk és kicsit fel akartuk fedezni a falut, de olyan szinten fáradtak voltunk, hogy csak egy közeli kis éjszakai piacra jutottunk el, ahol a 2. fogást próbáltuk ki. Virsli és kolbász volt hurkapálcikára felhúzva és megsütve. Finom volt és így pont jól laktunk.

Vissza értünk a szállásra, ahol még kicsit videózott és lezárta a napot, majd egy pár perces beszélgetés után bezuhantunk az ágyba.

Másnap

Ázsia túra- Végre egy kicsit kipihenve tudtunk felkelni és végre tényleg kezdtük elhinni, hogy itt vagyunk. Elmentünk a helyi boltba, ami a 7eleven és gyakorlatilag mindenhol ez a bolthálózat van Thaiföldön keresztül Malajzián és Kambodzsán át. Itt is voltak érdekes dolgok, de talán nekünk, mint európaiaknak a legfurcsább, hogy alig volt felvágott és szinte mindenhol ilyen, előre elkészített ételek voltak, amit ott helyben beraknak neked a sütőbe és utána eheted.

Gyorsan megreggeliztünk és irány vissza a szállás, mert a tulaj felajánlotta nekünk, hogy egy kevés pénzért, de kivisz minket  a Tammalang kikötőbe, ahonnan megyünk tovább Langkawira. Nagyon kedves és jó fej emberke volt, mert mikor vissza értünk, akkor kávéval és banánnal várt minket. A folyamatosan váltakozó időjárásra lettünk figyelmesek, ugyanis szakadt rólunk a víz és olyan fülledt volt a levegő, hogy gondoltuk tuti esni fog az eső. A kocsiban nem igazán fértünk el és felvetette a tulaj, hogy utazzunk a platón.

Nem is lett volna ezzel gond, de elkezdett szakadni az eső és így kénytelenek voltunk a belső térben helyet foglalni. A 2. videóban ez is látszódik, hogy kb annyira fértünk el,  mint a heringek a kis fémdobozba.

A 2. Videó itt:  Irány Langkawi

Megvettük a jegyeket és egy kellemes másfél órás várakozás várt ránk, ahol is felfedeztük a kikötő izgalmas részeit (nincs ilyen). Kóbor kutyákkal barátkoztunk, akik ilyen veszettség közeli állapotban voltak, de szerencsére békésen feküdtek és sziesztáztak, ahogyan a kikötőben alvó emberke is. Nagyon nem erőltette meg magát a munkában és az sem zavarta, hogy ott hangoskodunk.

Tammalang kikötő

Langkawi, Malájzia

Lassan elindult a hajónk, ahol azt vettük észre, hogy rajtunk kívül senki sem volt Európai és a helyi munkásokkal együtt hajóztunk át Malajziába. A hajón tökéletesen hideg volt, úgy hogy mindenki egy kicsit elszenderedett.

Másfél órás hajókázás után végre megérkeztünk oda, ahonnan eredetileg indultunk volna azaz Langkawi szigetére, ami Malájzia egyik leghíresebb és legfelkapottabb helye. Itt már dögivel voltak turisták és végtelen mennyiségben voltak a boltok és éttermek.

A hajózás után várt ránk egy kicsekkoló hely, ahol azért vigyázni kell, mert a bőröndök a hajón nagyon védtelenek voltak és ilyenkor bármit belecsempészhetnek. Szóval, amint leszálltok azonnal nézzétek át a bőröndöket, de ez nem csak itt hanem bárhol vagytok tegyétek meg, mert jobb a békesség és a nyaralás, mint egy maláj börtönben lehúzni pár évet.

A taxis hiéna gyorsan elvitt minket a szállásunkra, ami a Hotel Easy Crystal névre hallgat és ez már 2*-os szálloda, de nem fogjátok elhinni olyan, mint nálunk egy 4*-os hotel. Van a szobába bekészítve víz és tea, kávé mellette megy a légkondi van benne tv és szuper kényelmes ágyak. Az ára úgy 2 éjszakára fejenként 10 ezer Ft környékén volt. Itt érhető el a hotel.

Itt is megvolt a kötelező tisztálkodás és utána megcéloztuk a tengerpartot. Ugye itt az Andamán-tenger található. A part az valami elképesztően mesés volt. A háttérben trópusi vihar volt és annyira gyönyörű színek voltak, hogy nem hittük el. A víz maga 30°-os volt és nagyon tiszta. Egy kicsit strandoltunk meg élveztük  a látványt és utána megcéloztuk az éjszakai piacot, ami 1x egy héten van nyitva és ez a nap pont akkor volt. A piacon minden megtalálható volt, ami Ázsiára jellemző, de talán a legdurvább az volt, hogy 90 Ft-ért ettünk egy hamburgert… videót itt  Hamburger 90 Ft-ért

Langkawi tengerpart

Pont későn érkeztünk és már záróra volt, de így is hatalmas élmény volt és mindenkinek ajánljuk a helyet. A többiekkel még éhesek maradtunk, így megcéloztunk egy kifőzdét és megvacsiztunk. Utána vettünk innivalót és egy kis nasit, majd vissza mentünk a szállásra. Jómagam egy rákos csipszet vettem, amit a videóban meg is kóstolok, szóval nem lövöm le a poént, inkább nézd meg ott.

Folytatás következik a világ egyik legextrémebb hídjára fogunk menni és utána egy krokodil farmra is…..