Langkawi után Kuala Lumpur, Malajzia fővárosa volt a következő úticél. Tudtuk, hogy egy igazi különlegesség vár ránk, de nem gondoltuk volna, hogy már az első nap mindenki azon gondolkodik el, hogy lehet ide érdemes lenne kiköltözni.

A Hotel elfoglalása

Egy rövid buszozás után érkeztünk meg a városba, ahol annyi és akkora felhőkarcoló volt, hogy nem győztük a fejünket forgatni. Elképesztő az itt jelen lévő élet és pezsgés. Talán az első furcsaság, amit a srácokkal észre vettünk, hogy minden sarkon más-más templom, mecset stb volt látható. Későbbiekben kiderült, hogy egy nagyon durván multikulti város ez, mert 100m-ként valami országnak az ide letelepült lakói voltak jelen. Kínai negyedtől kezdve egészen az indiai, olasz, thai, arab és még sorolhatnám szinte az összes országot.

Ha nem szeretnéd elolvasni, akkor itt a videó:

Aki alapjáraton nem szereti az ilyesfajta keveredést, azoknak csak egy gyors látogatásra ajánljuk a várost, de ehhez hozzá kell szokni az biztos.

Gyorsan elfoglaltuk a szállásunkat, ami idáig minőségben a legjobb volt. A hotel neve Hotel Summer View és a linkre kattintva éritek el. Éjszakánként fejenként 4.000 HUF-ba kerül és ebben benne van a svédasztalos reggeli is. Az idő szorított minket, így sietnünk kellett, ha látni akartuk a Petronas-ikertornyok világosból sötétségbe borulását.

Petronas-ikertornyok

Metró megálló mellett voltunk egy 5 percre, így viszonylag egyszerűen tudtunk közlekedni és a tornyokat is így tudtuk megközelíteni. A Metró “jegy” 150 Ft-ba került és ilyen kis zsetonnal működött, mint amiket a dodzsemekbe kellett anno dobni. Itt a vallási dolgok már komolyabbak, mint Langkawin volt, így a nőknek külön az első kocsiba kellett szállni, már aki betartotta ezt a szabályt.

A tornyoknál le is szálltunk, ami egyből egy plázába vezetett, mert a lábánál egy több szintes pláza található. Ezt mi nem nagyon tudtuk és kicsit bolyongtunk, mire találtunk egy kijáratot. Követtük a sok embert és amikor kiértünk először azt hittük, hogy rossz helyen vagyunk, amíg nem néztünk a fejünk fölé és akkor esett le az állunk.

Kuala Lumpur ikonikus épülete sokáig a világ legmagasabbja volt.

Elképesztő, gigantikus monstrum az ikertorony és szívdobogtató látványt nyújt. Kicsit mindannyian felspanolódtunk, mert egy ilyen látvány azért mindenkit izgalomba hozott. Gyorsan elkészítettük a kötelező képeket és mentünk át a túloldalra, ahol is vártuk, hogy kivilágítsák a tornyot. Ezt is megtaláljátok a videóban!

Nagyon szuper élményben volt részünk és szívünk szerint maradtunk volna még nézegetni egy pár órát, de a gyomrunk az egész napos koplalás után azt mondta, hogy ideje enni valamit, így megcéloztuk a Jalan Masjid indiai piacot, ami a felhőkarcolók tövében helyezkedett el.

Jalan Masjid piac

Itt volt az a pillanat, amikor először megtapasztaltuk az igazi ázsiai piac hangulatot, amikor  a ruhák és kütyük sokasága mellett az árusok kiabáló versenyt rendeztek, hogy ki tudja magához vonzani az éhező emberek figyelmét. Szinte mindent lehetett itt kapni és nagyon olcsó árakkal dolgoznak. Én egy 300 Ft-os csirkés tortillát választottam és meglehetősen finom volt. Utána vettünk egy tofus, rákos tésztát és ez is elképesztően jó ízű volt. Kuala Lumpur egyik fő pontja legyen ez a piac!

Ennyi fért bele az első napunkba Kuala Lumpurban. A következő részben megtámadjuk a Batu Caves-t és utána a megmutatjuk a kalandos sztorinkat a KL Towernél!