UTAZÁSI ÖTLETEK, INSPIRÁCIÓK
NE MARADJ LE SEMMIRŐL:
Last Minute ajánlatok, belföldi pihenések, utazási cikkek. E szolgáltatás teljesen INGYENES, csak tarts velünk és IRATKOZZ FEL!
Csütörtökön még csak éjszakai repülési tilalomról volt szó, péntek reggel viszont a főpolgármester már arról beszélt, hogy a diszkont légitársaságokat és a teherszállító gépeket egy távolabbi reptérre kellene vinni. Példaként Londont és Brüsszel Charleroi repteret emelte ki.
A Liszt Ferenc repülőtér forgalmának újraszabályozását már az ombudsman is követelte: álláspontja szerint az embereknek joguk van az egészséges környezethez, a repülőgépek miatti nagy zaj pedig egészségkárosodáshoz vezethet.
Tarlós István a Kossuth rádióban reggel azt is mondta, hogy a diszkont és áruszállító járatokat teljesen el kellene vinni Ferihegyről, egy távolabbi reptérre.
A hvg.hu megkeresésére a Budapest Airport úgy reagált, üdvözöl minden olyan javaslatot, amely hozzásegít a repülőtér és a környéken lakók harmonikus együttéléséhez. A cég emlékeztetett, hogy a HungaroControllal közösen hosszú évek óta arra törekszenek, hogy – a repülés biztonságának követelményeit figyelembe véve – csökkentsék a főváros lakóinak a repülési zajból eredő terhelését.
“Szakértőink rendelkezésre állnak minden ésszerű javaslat megvitatására és megvalósítására”
A Budapest Airport azt is közölte, hogy éjfél és hajnali 5 óra között hivatalosan egyetlen utas- vagy cargojáratot sem szabad erre az időszakra tervezni a menetrendben. A szabály ugyanis most az, hogy a repülőjáratoknak éjfél előtt meg kell érkezniük Ferihegyre, indulni pedig legkorábban hajnali 5 órakor tudnak. „Más okokból, például késés, műszaki kényszerhelyzet, egészségügyi vészhelyzet miatt előfordulhatnak leszállások, hiszen ez az ország egyetlen 24 órában nyitva tartó repülőtere” – közölték.
Az éjszakai repülési tilalom nagy érvágás lenne a Ferihegyen állomásozó diszkont légitársaságoknak, mert menetrendjüket a nap egy szűkebb időszakába kellene tervezni, hogy az esetleges késések esetén is biztosan visszaérjenek gépeik az utolsó járatról az esti (éjfél körüli) zárás előtt.
Ez nem csak azért lenne fontos, mert az utasok és a személyzet szállodai ellátását fizetnie kellene a légitársaságnak, hanem azért is, mert ha nem ér vissza éjszaka egy repülőgép a bázisra, akkor az adott géppel tervezett reggeli induló járat is késni fog (dominó hatás) írja az airportál
Budapest Airport válasza: “ilyenről nem tudnak”