Szabináék élménybeszámolója Krétáról

7 éjszakát töltöttünk el a Hotel Castro *** szállodában 2019.09.11-09.18-ig 2 éves kislányunkkal. A szálloda Amoudarában található, a sziget északi oldalának nagyjából a közepén. Félpanziós ellátást kértünk, csendes szobával, Andris és Peti szervezte meg nekünk, mert nem akartunk ezzel időt tölteni.

Utazás

A repülőtérre reggel 6:15-re kellett kiérnünk. Minden gördülékenyen ment, semmi fennakadás nem történt. A kézi poggyászban a lányunk enni-és innivalóját gond nélkül felvihettük a gépre, minden kóstolás és egyéb macera nélkül (olvastam, hogy meg kell majd kóstolni, meg decis kiszerelésbe önteni). A gép egy kis késéssel indult, ami a játszósaroknak köszönhetően semmi kellemetlenséggel nem járt. Leszállás után kicsit nyögve nyelősen sikerült megtalálnunk az idegenvezetőnket, de egy kis kérdezgetés után meglett. A transzfer út 15 perc lehetett nagyjából. A haza út szintén problémamentes volt, délelőtt 10-re jött értünk a busz. A repülési idő kb 2 óra volt, oda picivel több, haza picivel kevesebb.

Szálloda

A szállodában mindenki, aki foglalkozott a vendégekkel, jól beszélt angolul, az egyik pincér magyar szavakkal is meglepett minket. A szoba -és az egész szálloda- tiszta, rendezett volt, alap takarítás volt minden nap, ami a kuka ürítését és felmosást jelentett. Ha kértünk takarítás, ágyneműt és törölközőt is cseréltek. A szobában volt egy kis hűtő mélyhűtő résszel, vízforraló, poharak. Kislányunk egy szép, tiszta, masszív utazóágyat kapott. Az udvaron volt felnőtt és gyerek medence, hinta, léghoki, billiárd. A medence vize egy picit hideg volt, de nagyon tiszta.

A félpanziós ellátás a három csillagnak megfelelő volt. A reggeli svédasztalos volt, a nyaralás vége felé már picit egyhangúnak éreztük, de minden finom volt. Vacsorát minden este 2 ételből lehetett választani, illetve svédasztalos jelleggel különféle salátákat lehetett szedni mellé. Bőséges volt, talán kétszer fordultelő, hogy mindent meg tudtunk enni, pedig a lányunknak a harmadik estétől nem is kértük az ő részét. Sok koktélt és milkshake-et ittunk, nagyon finomak voltak, semmin nem spóroltak. A strand egy két éves tempójával is 10 perc séta volt. A part tiszta, rendezett, a szél miatt elég nagy hullámokkal (mi élveztük, a gyerek nem mindig).

Programok

Kréta tele van látnivalóval, szebbnél szebb helyekkel, szerintem 2 hét ott tartózkodás biztos kell, hogy mindent meg tudjon nézni az ember. Bérelt autóval közlekedünk a szigeten, amivel tökéletesen meg voltunk elégedve, autós gyerekülést díjmentesen adtak. Amit tudtunk, hogy biztosan nem hagyunk ki, az Elafonisi strand. A gyönyörű, tiszta víz és rózsaszín homok mesebeli látványt nyújt. Van nagyon lassan mélyülő része is, itt nem nagyon hullámzik a víz, kicsi gyerekkel tökéletes.

Matala volt a másik strand, ami nagyon érdekelt bennünket. Maga a strand nagyon szép, de mikor mi mentünk, nagyon fújt a szél, élvezhetetlen volt, így elmentünk Kommos-ra, egy kevésbé felkapott strandra. Itt egy vendéglátóhely volt, nem volt kiépítve igazán, a törölközőt a kavicsos partra terítve lehetett strandolni napernyő hiányában (ami igazán nekünk nem hiányzott). Viszont a szél itt tényleg nagyon minimálisan fújt, nem voltak nagy hullámok. Nem volt tömeg, kb 20 méterre volt a legközelebbi strandoló hozzánk. Egy nap volt rossz időnk, akkor elmentünk a CretAquarium nevű víziállat parkba. Itt a legkisebb halaktól a cápákig rengeteg állatot láthattunk, nagyon igényes hely. Megnéztük a Knósszoszi palotát is, illetve annak maradványait. Itt nekünk a legérdekesebbek azok a részek voltak, ahol még valóban az eredeti épület maradványai láthatóak rekonstrukció nélkül (érthető okokból nem ezekből volt a legtöbb). Az időnkbe ennyi fért bele, a többi napot strandolással töltöttük, de sok látnivaló van még, amik miatt egyszer visszamegyünk a szigetre.

Összességében egy nagyon jó nyaralás volt, elégedettek voltunk mindennel. A görögök vendégszeretete mindig ad egy pluszt, mikor az országba utazunk. A lányunk sok helyen kapott kis apró ajándékokat, és mi is sok helyen kaptunk a rendelésünk mellé valami pluszt, bármit kértünk, igyekezték azt maradéktalanul teljesíteni.

Köszönjük szépen, kedves Andris és Peti a segítséget, amit kaptunk. Nem voltunk egyszerű eset, de sikerült a maximumot kihozni mindenből.

Kérj ajánlatot, hogy neked is segíthessünk: Ajánlatkérés