Róma élménybeszámoló

Róma élménybeszámoló olvasónktól – Gergőéktől

Róma élménybeszámoló- Újabb élmények utasainktól, amelyről egy kis beszámolóval is kedveskedtek. Gergőék Rómába utaztak a mi segítségünkkel, hogy egy kicsit kikapcsolódjanak és megnézzék az egyik legszebb olasz várost. Az írásukban csak a külalakot szerkesztettük meg.

Olaszország – Róma

Minden olyan volt, ahogyan elképzeltük/megálmodtuk. Első repülőutunk volt, ennek ellenére minden könnyedén és gyorsan ment: becsekkolás, biztonsági ellenőrzés, felszállás és maga út is nagyon kellemes volt, illetve gyors, hiszen a vártnál picivel hamarabb szálltunk le a Ciampino reptéren. A szálloda (Smooth Hotel West) gyönyörű volt kívül-belül, illetve annak ellenére, hogy nem frekventált helyen volt, tömegközlekedéssel egyszerűen elérhető.

A foglalásunk tartalmazta a nyaralás alatt a svédasztalos reggelit a hotelben, ami mindig nagyon finom volt, illetve jó hangulatban fogyaszthattuk el, ami részben a személyzetnek is köszönhető, akik nagyon segítőkészek és barátságosak voltak, bármilyen kérdéssel fordulhattunk hozzájuk. Pozitív csalódás volt számunkra a tömegközlekedés is, mert sok negatívumot hallottunk/olvastuk róla, ezzel szemben a metró 3-4 percenként járt napközben, így szinte nem is kellett várakoznunk és a nagy melegben kényelmesen utaztunk, klímatizált helyen, és az összes látványossághoz eljutottunk vele minimális séta mellett.

Róma élménybeszámoló

Látnivalók

Megterveztük, hogy mik azok a nevezetességek, amiket mindenképp szeretnénk megnézni, illetve a Colosseumba, a Forum Romanumba és a Palatinus dombra a kombinált jegyet, a Vatikánba pedig szimpla jegyet váltottunk előre, interneten keresztül, így sikerült hamar bejutnunk, a hosszú sorban állás helyett. A templomok: a Lateráni Szent János bazilika és Santa Maria Maggiore, a Pantheon, a Borghese Villa, a terek: Piazza Venezia, Piazza Navona, Piazza Popolo stb., a Trevi-kút és a Spanyol lépcső mind ingyenesen látogatható volt. Ebben nagy segítségünk volt Andrisék cikke. (szerk: A cikk ezen a linken olvasható)

Az Angyalvárat kívülről tudtuk csak megnézni, nem szerettük volna nagyon betáblázni magunkat, ezt nem is bántuk, így is nagyon sűrű 4 napunk volt, kb. 15 km sétáltunk szinte minden nap, ami rengetegnek tűnik, de nem éreztünk napközben fáradtságot és a nagy meleg sem szegte a kedvünket, annyira bámulatos helyeken jártunk, hogy egyre csak az hajtott bennünket, hogy minél többet lássunk az „Örök városból”. Ezeken kívül sétáltunk a Tevere partján, a régi városrészt (Trastevere) is megnéztük, valamint focirajongókhoz híven, a Stadio Olimpicohoz is ellátogattunk. Esténként mindig valamilyen tradícionális vacsorával zártuk a napot.

Ételek

Róma élménybeszámoló- Kóstoltunk többféle pizzát, lasagnet, spagettit, általában egy kevésbé zsúfolt kisebb utcában lévő éttermet választottunk ki, nemcsak a hangulat, hanem az ár – érték arány és a várakozási idő miatt is. Ezeken a helyeken ugyanolyan finom, jó minőségű volt az étel, annyi különbséggel, hogy fele annyi időt vártunk a rendelés után és körülbelül 30 euróért tudunk jóllakni.  Zárásként, az utolsó napot Ostián töltöttük, amit „Róma tengerpartjának” is neveznek. Hatalmas volt a part, szép, tiszta volt a víz és mindez 40 percre a szállodánktól tömegközlekedéssel. Tökéletes lezárása volt az előző mozgalmas napoknak. Összességében keresve sem tudunk olyat mondani, amit hiányoltunk, vagy nem voltunk megelégedve vele, bátran Rómát és a szállodát egyaránt.

Illetve szeretném megköszönni a Andriséknak a szervezést, mert minden gördülékenyen és gyorsan ment. Örülök, hogy nem egy call-centerrel kellett beszélnem, hanem velük tudtam akár telefonon is, de e-mailben is azonnal reagáltak.

Aki gondolkodik, hogy igénybe vegye őket, azoknak bátran ajánlom!

Szerk:

Sokkal több érdekesség és látnivaló van még ebben a csodálatos városban, amiről naphosszat írhatnék, így csak pár kedveltebb helyszínt és elfoglaltságot emeltem ki.

Mindenkinek ajánlom, hogy tekintse meg az örök várost, garantáltan szerelmes lesz egy életen át.