Élménybeszámoló nápoly

Nápolyi nyaralásunk- Élménybeszámoló Nápoly -István & Mariann

Augusztusban kezdtünk el keresgélni, hogy hova is menjünk nyaralni, így a TravelHunter segítségét kértük. Nápolyt választottuk, mivel a tenger közelében szerettünk volna lenni, ezenkívül még egyikőnk sem volt Olaszországban  azelőtt, így gondoltuk inkább belevágunk az ismeretlenbe. Élménybeszámoló Nápoly

Mindez 78 ezer forintba került fejenként, ami szerintem egy hétre szállással, reggelivel és repjeggyel együtt nagyon olcsó 1 teljes hétre. Szeptember 4-én indultunk.

A repülőúton minden rendben volt és a szállásra is könnyedén eljutottunk, ami nagyon közel volt a repülőtérhez. Későn érkeztünk, ezért kimentünk a legközelebbi étterembe vacsorázni, és megettük életünk első igazi olasz pizzáját.

A szállással kapcsolatban csak annyit mondanék, hogy utána olvastunk, hogy milyen véleménnyel vannak a Joyfull Hotel-ről, és bizony találtunk néhány elrettentőt. Azonban ottlétünk alatt kiderült, hogy ezek teljesen alaptalanok.

A környék teljesen biztonságos, csak éppen nem a város legesztétikusabb részén található, mivel Nápoly egyik szegényebb negyedében, a külvárosban van. Élménybeszámoló nápoly

A tömegközlekedést használtuk, és a járatok nem közlekednek olyan sűrűn , mint például Budapesten. Ettől függetlenül ezzel is minden a  legnagyobb rendben volt. Azt azért hozzátenném, hogy érdemes vigyázni az értékekre, mert a buszokon (is) zsebtolvajok vannak.

Imádtuk nézni a buszról a közlekedést az utakon a legforgalmasabb időben. Kész káosz  ahogy az olaszok vezetnek!  Szörnyű még nézni is, de mégis  lenyűgöző látni, ahogyan sikerül eljutniuk egyik pontból a másikba. Simán átmennek a szembejövő sávba és ott még olykor be is engedik őket! Az útjelző  tábla mintha csak iránymutatás lenne, de senki sem követi őket.

Sorrento

Meglátogattuk Sorrento-t kétszer is, olyan gyönyörű hely. Itt megkóstoltuk az olasz tiramisu-t…és persze kávéztunk minden nap.  Azt is megtudtuk, hogy az olaszoknál a reggelit után cappuccino-t inni igazi szentségtörésnek számít. Természetesen megkóstoltuk a híres olasz fagyit is.

Itt sétálva egy ajtó üvegén megláttunk egy Roxy rádió-s címkét, ahol mint kiderült, egy valamikor Budapesten élt olasz férfi üzlete van aki imádja a magyarokat és az országot, és örömmel veszi amikor magyarok térnek be hozzá megnézni a képgyűjteményét. Kicsi a világ. Élménybeszámoló nápoly

Pompei-ban is voltunk, ahol megnéztük a régi város romjait, illetve innen busszal felmentünk a Vezúvra. Egészen a kürtőig sajnos nem tudtunk felmenni, mert aznap valamilyen rendezvény miatt hamarabb véget ért a látogatási idő. Ide is, csakúgy mint Sorrento-ba, a Circumvesuviana-val egyszerűen el lehet jutni.

Találtunk egy nagyszerű fürdőhelyet egy természetvédelmi területen Marechiaro-ban, egy eldugott kis partrészt, ahova főleg helyiek járnak.

Nápoly központjában, a Piazza Garibaldi-tól két saroknyira van a La Masardona , ahol a legfinomabb sült (deep fried) pizza-t készítik. Főleg helyiek járnak ide, és bár sokat kell várni mire elkészül a rendelésed, megéri.

Egy másik este találtunk rá a Pizzeria da Michele nevű helyre, ahol életem legfinomabb pizza-ját ettem. Csak margherita és marinara pizza van- tehát kicsi a választék-, de egyszerűen mennyei! Az itt készült pizza tészta és  szósz teljesen különbözik a többitől amit próbáltunk. Mindenkinek ajánlom ezt a helyet!

Nem mellesleg itt forgatták az ’Eat, pray, love’ című film nápolyi jelenetét. Itt is sokat kell várni, de teljes mértékben megéri. Olcsó és isteni!

Összefoglalva

Nápoly szép város, de szó mi szó, tele van szeméttel, ami elszomorító. Mindvégig gyönyörű idő volt, így igazán kiélvezhettük a nyár végét. Az indulás napján a reptérre már nem taxival mentünk, hanem egy busszal a városközpontból. Egyszerű és gyors.

Összességében Nápoly egy olyan város, amit egyszer mindenképpen látni kell. Nagyon örülünk, hogy eljutottunk ide és köszönjük szépen a szervezést.

Csak ajánlani tudom a TravelHuntert, hiszen egy nagyon jó lehetőség és örülünk, hogy léteznek ilyen oldalak. Azt még szeretném hozzátenni, hogy Messengeren írtunk nekik és 2 percen belül, már írták is a lehetőségeket, ami hihetetlen.

István & Mariann

Kapcsolódó cikkek:

Nápoly látnivalók, tömegközlekedés, térkép: https://bit.ly/2DLP2ul

Toszkána, az igazi olasz vidék: https://bit.ly/2OOoKc0

Szeretnél több cikket olvasni? Nézz körül a blog oldalunkon!

Csatlakozz Facebook csoportunkhoz, hogy értesülj az ajánlatokról!