Ciprus élménybeszámoló

Tavaszi kiruccanás Páfoszba – Ciprus élménybeszámoló

Abigél és édesanyja egy áprilisi kirándulást tett Páfoszra, amit még februárban foglaltak le nálunk. Erről írtak egy remek élménybeszámolót!

Köszönjük a TravelHunter-nek a lehetőséget és a sok segítséget. Szuper kiruccanás volt. Ezt szeretnénk Veletek megosztani!

“0. nap”:

Utazás Budapestre, foglaltunk egy reptér közeli szállást, mivel másnap 6kor indult a gépünk. Hajnali 4-kor mentünk ki reptéri transzferrel.

1. nap:

Utazás repülővel Páfoszra. A reptéren viszonylag hamar végeztünk az átvilágítással. Időben indult a gépünk is. Megérkeztünk Páfoszra ottani idő szerint 9:15 körül. Leszálltunk, kis reptér, nem lehet eltévedni. 😊 Kiérve taxisok próbálták befogni a kifelé törtető tömegből néhány emberkét, hogy majd elviszik őket szívesen. Megkérdeztük kíváncsiságból mennyi is az ennyi. Kb 15 km-es útért kértek 38 EUR-t, ami pár perccel később „csak most csak önöknek” lement 35 EUR-ra. Mondanom sem kell, hogy inkább más alternatívát kerestünk. Érdemes már előre megnézni a buszmenetrendet, de NEM a Google-n, mivel sajnos rettentően hiányosak az információk. Van egy ciprusi buszos weboldal: http://www.cyprusbybus.com/. Könnyen kezelhető, minimális angol nyelvtudás azért érdemes, ha van. 😊 A reptérről mennek buszok közvetlenül. Kb 15 méterre van a reptér bejáratától a buszmegálló.

Végül megérkezett a busz, ami bevisz minket a városba, valamint mázlinkra, pont megáll a szálláshelyünk előtt is. Ez a járat a 612-es volt. Ami még meglepőbb volt, hogy a sofőr megszólalt magyarul, miután persze hallotta, hogy sok magyar száll fel a buszra. Meg tudtuk Tőle kérdezni, hogy a szállásunkhoz hol kell leszállni, valamint pár információ a buszjegyekről. Vonaljegyet/ napijegyet csakis a sofőrnél lehet vásárolni. Hetijegyet viszont csak a buszállomáson, ami a Kikötőben van (Harbour Station). A busznak, amivel mentünk, ez a másik végállomása, szóval elmentünk addig. Leszálltunk, és egyből ott volt a tenger.

Sok étterem, és még több ajándékbolt volt ott. Nagyjából 5 perc sétára van egy supermarket, ahol normális áron minden megtalálható volt. Mi itt vettünk vizet, kb 5 literes kiszerelésben (tartályban), de nem volt több 2 EUR-nál. Inkább töltögettük a kis palackjainkat. Egyrészt környezetkímélő, másrészt persze olcsóbb is. 😊 Visszaszálltunk a 612-esre, ami elvitt minket a szállásig, Megvettük a napi 5 EUR jegyet, mivel úgy gondoltuk, ma megnézzük, amiket még tudunk. A busz jegyárak itt találhatók: http://www.cyprusbybus.com/busfares.aspx. A szálloda szép, rendezett volt. A kiszolgáló személyzet kedves, és segítőkész. Néhány kép a Veronica hotel szobájáról:

A szállodai szobánk

Lepakoltunk, elfoglaltuk a szobát, ahogy két nőnek illik. 😀 Utána kerestünk egy helyet, ahol ettünk valamit. Ha a szállodában kérünk ebédet az 13 EUR lett volna, a vacsora 15 EUR, italok nélkül. Viszont ugye többféle a választék. Sétáltunk 1 percet a hoteltől, és volt egy kis hangulatos étterem, ahol volt menüajánlat. Minden fogás mellé járt krumpli, friss saláta, és egy 0,33 dl-es üdítő. Ez volt 9,50 EUR. A főételek közül lehetett választani: Csirke kebab, Bárány kebab, Carbonara spagetti, Milánói spagetti, sima sült csirkemell salátával krumplival, meg voltak más ételek is, de azok nem maradtak meg.

Csirkés kebab

Az étterem neve: Ember’s Gourmet Bistro & Bar. Kedves kiszolgálás, először őszintén szólva paráztunk, hogy beeszünk valamit, de kellemeset csalódtunk. Minden finom volt, nem esett rosszul semmi, érezhetően jó alapanyagokat használnak.

Ebéd közben tanakodtunk miket nézzünk még meg, mi férhet bele a napba. Először is a híres nevezetes Coral Bay-t tűztük ki célul, mivel oda busszal kellett menni, legyen kihasználva a jegy. 612-essel indultunk el, kikötő állomásnál átszálltunk a 615-ösre, ami letett minket ott. Közben egy kis városnézés is volt busszal. Minden sofőr beszél angolul, kedvesek, segítőkészek. Ha megmondjuk hova szeretnénk menni, vagy telefonon mutatjuk meg, elmondják hogy jutunk oda. 😊

Coral Bay

Ezután a másik célállomásunk a „Tombs of the Kings” vagyis a királyok temetője. A Coral Baytől ugyanazzal a busszal visszafelé mentünk, csak előbb kellett leszállnunk. Délután 3kor értünk oda. Nyitvatartási idő ha jól emlékszem 9-16:30-ig volt. Belépő 2,50 EUR/fő. 4 óra után pedig lezárják a kasszát. Hát gonodltuk azért bemegyünk, körülnézünk mégis mi ez, ha már itt vagyunk. Egy óriási kertet kell elképzelni, közvetlenül a tengerparthoz csatlakozik. Viszont kerítéssel van körbekerítve. Föld alatti templomok vannak bent, rengeteg kőszikla, kőépítmények. A legjobb benne, hogy be lehetett menni a katakombákba, le a föld alá. Élménynek szerintem teljesen megérte, már aki szereti az ilyeneket. 😀

Kisgyermekkel azonban nem ajánlatos bemenni! Sok helyen vannak lyukak, amikbe beleeshet. Semmi felügyelet nincs. Mellékelek pár képet. Nekem személy szerint tetszett, és csak ajánlani tudom. A másik jó dolog, hogy igaz, hogy fél 5ig van nyitva, be is zárják a kasszát. Viszont a kijárat egy forgóajtó. Mi este 7-ig ott maradtunk. Nyugi volt, morajlott a tenger, rajtunk kívül max ketten voltak az órási területen. Sok godzilla kinézetű gyíkocska él ott. Nem ártalmasak, jobban félnek szerintem tőlünk.

Királyok temetője

Ezután még bementünk egy templomba, meghallgatni egy mise részletet. 10 perc nekem elég volt. Max az építkezés miatt érdemes benézni, vagy az ikonok miatt. Közel voltunk a szálláshoz, így odasétáltunk. Vacsorát ugyanott ettünk, ahol az ebédet.

2. nap:

Mai napra azt gondoltuk, hogy a 10 perc sétára levő parton leszünk. A reggeli 3 csillagos hotelhez képest rendben volt. 😊

Egy jó reggeli

Nagyjából ez a reggeli volt minden nap, max a zöldségeket cserélgették, néha paradicsom volt az uborka helyett, vagy fordítva, meg egy felvágottat cseréltek fel néha. A parton végig 4 -5 csillagos resort hotelek voltak. Mivel nem csúcsszezon volt, „bepofátlankodtunk” 2 napozóágyra megkérdezés nélkül napozni. Nem volt semmi ellenőrzés, hogy odavalósiak vagyunk-e. Mivel nem volt tele a szálloda gondolom ezért nem foglalkoztak ilyennel. Viszont a hotel masszőr alkalmazottja klienseket keresett, minket is megfűzött egy masszázzsal, amit nagyon nem bántunk meg. Haman masszázs volt, és ezt is csak ajánlani tudom. Mindenhol homokos a part szinte, egy két helyen köves.

Vacsorát ismét az Ember’s-nél ettünk. szintúgy minden finom volt, és jó áron. Egy haltál volt 10 EUR, üdítővel salátával, krumplival. A KEO nevezetű sört ajánlom, nagyon finom, ízletes, akár hölgyek, akár urak számára. 😊

3. nap:

Mai napra is utazást terveztünk be. A kikötő állomástól 5 percre van egy kővár, azt megnéztük. Belépő 2,50 EUR. Egy rövid programnak jó. Szép a kilátás.

Kilátás a kővárról

Utána buszra szálltunk ismét, és az Aphrodite sziklákat is megnéztük. Sajnos volt maximum 20 percünk, mert a következő busz kb 3 óra múlva jött volna.

Visszaértünk, nagyon jó idő volt, úgyhogy kihasználva a jó időt, még a lemenő napig napoztunk. 😀
Vacsorára pedig kipróbáltuk mi az a híres „meze” étel. 3 lehetőségünk volt: húsos, vegetáriánus, és a halas meze. A meze lényegében kb 12 vagy több fogásos étel, de kis porciókban felszolgálva. Mivel azért így sem kis adagokról van szó, ezért megkértük a pincért, hogy meg lehetne-e oldani, hogy a halas és a vegetáriánus mezét kipróbálni. Mondta, ha mindkettőt kérjük, innen nem tudunk majd megmozdulni. Felajánlotta, hogy egy két halas fogás helyett vegetáriánus ételeket hoz ki.

Vegetáriánus meze

Ezek után még volt egy étel. a Moussaka. Azt elfelejtettem lefényképezni, de nagyon finom volt. Lényegében egy vegetáriánus étel. Grillezett padlizsán, cukkini és egyéb kisebbre vágott zöldségek vannak benne, besamell szószban, amibe aprított gomba is van. Tény és való, alig bírtunk megmozdulni. 😀

Estére beiktattunk egy kis bulit. Van egy utca (Ayiou Antoniou). Sajnos nem tudom magyarosítani, De itt az egész utcában végig bárok, diszkók stb. Az italok nem drágák a szórakozóhelyeken, a társaság amikor mi voltunk, normálisnak mondható volt. Név szerint mi a Flairs-ben voltunk.

4. nap:

Ezen a napon nagyon jó idő volt, ezért, hogy legyen színünk, egész nap a parton voltunk.

Tengerpartozás

5. nap:

Ez a mai nap egy hosszú utazásról szólt. Mivel a napijegy érvényes nem csak Paphos, de a tartományon belüli utazásra is, így jól ki lehetett használni majdnem 70-80, de akár 100 km messzi távolságban is. A gond egyedül a buszok menetrendje. Hamar ott lehet ragadni valahol, ha valaki nem tudja a menetrendet. Ezügyben mindenképpen ajánlatos tájékozódni!

Mai úti cél az Aphrodite fürdő volt. Korán reggel fél 8kor indultunk el a hotelből, hogy elérjünk minden buszcsatlakozást. Először a kikötői állomásra kellett mennünk, onnan pedig egy belvárosi buszállomásra, melynek neve Karawella Station. Innen lehetett messzebbi helyekre eljutni. Paphos – Polisz kb 1 max másfél órás buszút volt. Napijegyet váltottunk, így 5 EUR fedeztük ezt az utat is. Polisból volt egy ottani helyijárat, ami kifejezetten az Aphrodite fürdő előtt áll meg. Reggel fél 10 körül ott is voltunk. Gyönyörű volt a tenger, a kilátás, és az órási természetvédelmi területre a belépés ingyenes. Alig voltak emberek szerencsére.

Egy botanikus kerttel indul a túra, majd elérünk az Aphrodite fürdőhöz. Ez egy helyes kis mini vízesés. Utána továbbmentünk, és lehetett választani 2 túraútvonalat. Pooseidon, vagy Aphrodite. Mi az Aphrodite mellett döntöttünk, és szuper jó volt. Fent a magasban a sziklaormokon sétálni, láttunk vadon élő hegyi kecskét, és alig volt ember. 1-kor visszaértünk a túráról, bár nem mentünk végig, mert busz miatt időhöz voltunk kötve. Egy két ajándéktárgyat vettünk, felszálltunk a buszra, és mentünk visszafelé. Mikor mi kijöttünk, sok ember akkor rohamozta meg a parkot. Úgyhogy aki élvezi a nyugit, érdemes korábban menni oda. 😊 A partszakasz is nagyon szép, oda is futólag leszaladtunk.

Aphrodite-túrútvonalról kilátás

Fáradtan értünk vissza a szállásra, de élményekkel teli, mégis feltöltődve. 😊

6. nap:

A hazautazás napja. Reggel 10-kor indult a gépünk haza. Tegnap este teljesen összepakoltunk, hogy reggel ne kelljen. Reggeli után buszra szálltunk, ami egyből a repülőtérre vitt ki. Időben kiértünk, minden rendben volt. Ottani alkoholos italokat a reptéren vettük, nem volt drágább, mintha bent vettük volna a városban. Ugyanolyan árkategória volt. A gép időben indult, minden rendben volt. 😊

Egyéb tudnivalók:

Öltözék: Tavaszi időszakban napon meg lehet sülni, árnyékban sajnos megfagyni, meg erős a szél. Rövidnadrág, és ujjatlan felső, illetve póló ajánlott, valamint elengedhetetlen kellék egy hosszú ujjú perelin, kardigán, vagy bármi, ami kis helyen elfér. Nadrág, ha van is hosszú, vékony legyen. Ha valakik próbáltak velünk beszélgetni, egyből mondtuk, hogy nem egyedül vagyunk, hanem ismerősökkel, ők pedig a hotelben vannak. (ez a best of szöveg; érzékelik hogy nem vagyunk egyedül, és egy idegen országban ez jó háttér) 😊

Amúgy a közbiztonság teljesen jó, kedvesek, segítőkészek az emberek, az ételek finomak. Nem drága hely, ahhoz képest hogy sziget.

Aki picit más helyet keres, mint Görögország, de mégsem a legdrágább, de jó minőséget, Ciprus egy teljesen jó célállomás. 😊

Ha Neked is van élménybeszámolód, bátran küldd el nekünk (info@travelhunter.hu) és megosztjuk a közösségünkkel!

Facebook csoportunk, ahol sok remek ajánlat vár!