Tenerife élménybeszámoló

Tenerife élménybeszámoló a TravelHunter személyes tapasztalata alapján!

A Teide megmászásával kezdődött és a sziget további helyeivel, valamint 2 napos barcelonai városlátogatással folytatódott a 10 napos utunk. Most a hegymászás utáni beszámolót olvashatjátok a tenerifei részről.

Ha érdekel a Teide csúcshódítás, olvasd el: Teide megmászása

Megérkezés Tenerifére

Odaúton egy átszállással utaztunk, Wizz Air-rel Barcelonába, majd 3 órás várakozás után Vueling-gel Tenerife North reptérre. Ott elintéztük a bérautót, amit az AutoReisen-nél foglaltam le. A poggyászfelvételnél található az összes autóbérlő-pult, pár perc és meg is vannak a papírok. Jó pont, hogy nem kell hitelkártya a helyszíni fizetésnél, elég a bankkártya is! Én egy Hyundai i30 1.4-esre voksoltam és jó választás volt, mivel a tenerifei utak keskenyek, meredekek, valamint iszonyú kanyargósak. Ez hármas fokozatban is bírta az emelkedőket. 7 teljes napra 128 € volt a bérlés, ami szerintem baráti ár.

Az 1. éjszakát Puerto de la Cruzban töltöttük, a 2. és a 3. nap volt a Teide megmászása, amit már fentebb linkeltem.

A kihagyhatatlan Masca kalózfalu

A 3. nap ebédjét már ismét la Cruzban fogyasztottuk, kiélvezve a sikeres hegymászás örömét. Innen egy nem messze lévő lakáshoz igyekeztünk, ahol kipihentük a fáradalmakat.

Péntek is zsúfolt nap volt. Először Garachico faluba mentünk, ahol a kiömlő láva medencéket hozott létre, közöttük sétálgathatunk is.

Garachico

De a java ezután jött! Ha Tenerifén jársz, ne hagyd ki a Masca völgyet! Viszont jó tanács: ha nem vagy profi sofőr, inkább a Santiago del Teidéből naponta többször közlekedő buszt válaszd! Mi ezt tettük, két okból: hogy megóvjuk a bérautót a sérülésektől, illetve élvezni szerettem volna a látványt. Jól is csináltuk, mert maga az út és a kilátás is fantasztikus.

Út Masca-ba

Az út során egy-két apró sérülést szenvedtek a szembejövő autók, de ez itt természetes. Masca egy volt kalózfalu, ahonnan jól belátva az óceánt támadtak a rablók. Egy gyönyörű szurdokban vezet le gyalogút a partig, de sajnos határozatlan ideig zárva van. Így maradt a kis séta a faluban, majd busszal vissza az autóhoz. Ez az az út, ami a Tenerife élménybeszámoló egyik kihagyhatatlan pontja!

Masca

Innen már csak autópályán lerobogtunk az egyik fő turistaközpontba, Los Cristianos-ba. Itt 3 település jelenti alapvetően a központot: Adeje, Playa de las Americas és Los Cristianos. Mindegyik helyen rengeteg apartman, még a hegyoldalban is. Ez tipikus nyaralós hely: rengeteg étterem, bár és szép sétány végig a parton. Itt értelemszerűen drágább az élet. Ha jó az idő, a Las Vistas strandra menjetek le!

Las Vistas

A legszebb strandon

A két éjszaka után vasárnap délelőtt észak felé vettük az irányt a fővárosba, Santa Cruzba. Itt egy kicsit körülnéztük és már tovább is álltunk San Andrés kisvárosba. Ez arról nevezetes, hogy Tenerife legszebb strandja itt van, a Teresitas. Ez egy körív alakú partszakasz, ami szaharai homokkal van feltöltve és hullámtörő biztosítja a nyugodt vizet. Délután több órát napoztunk a januári időben! 😊

Teresitas

Szállásunk egy dombtetőn volt, a felvezető út autóval itt sem volt egyszerű, de megoldottuk.

Hétfőn az Anaga Nemzeti Park volt a célpont. Ez egy hatalmas babérerdő, amely mély szurdokokkal tűzdelt. Központja a Cruz del Carmen látogatóközpont, ami a fővárosból és La Laguna városból is könnyen megközelíthető. Mi San Andrésből a hosszabb úton jöttünk, ide is meredek, szerpentines út vezet, néhol csak másfél autó szélességű aszfalton. A látvány azonban fantasztikus. Sajnos ahogy odaértünk, elkezdett esni az eső, így be kellett érni az oda- és visszaút kilátásával. Persze az se volt egy utolsó élmény!

Visszaérve San Andrésbe, egy késői ebédet elfogyasztottunk. Ami jó hír, hogy itt is relatíve olcsó az étkezés. Én egy gombás szószos steak-et ettem hasábbal, ez 11 € volt. Ez egy steak-hez képest nem drága ár. Ezután még felkocsikáztunk a Mirador Teresitas hegyoldalban lévő kilátóhoz, ahol ez a látvány fogadott:

Kilátás a Teresitasra

Sajnos kedd kora reggel már indultunk is Barcelonába, leadtuk a bérautót és a Ryanair-rel elrepültünk a katalán fővárosba.

Remélem, sokaknak hasznos információt adott ez a Tenerife élménybeszámoló, csak biztatni tudok mindenkit, hogy látogasson el az örök tavasz szigetére!

Csatlakozz Facebook csoportunkhoz, hogy értesülj az ajánlatokról!