UTAZÁSI ÖTLETEK, INSPIRÁCIÓK
NE MARADJ LE SEMMIRŐL:
Last Minute ajánlatok, belföldi pihenések, utazási cikkek. E szolgáltatás teljesen INGYENES, csak tarts velünk és IRATKOZZ FEL!
Utasok jogai- Mivel mostanában két magyar probléma is történt két légitársasággal kapcsolatban, aktuális a cikk. Mint minden esetben, repülővel történő utazáskor jó, ha tisztában vagyunk, milyen jogok illetnek meg probléma esetén.
Először is el kell különíteni, mikor alkalmazható az uniós jogszabály probléma esetén!
Érvényes jeggyel és útiokmánnyal rendelkezel, de a légitársaság túlfoglalás vagy működtetési okból megtagadja a beszállást és nem mondasz le önkéntesen az ülőhelyről, akkor jogod van:
DE! Ha a légitársaság legkésőbb 14 nappal az indulás előtt értesített a járattörlésről, nem vagy jogosult kártérítésre!
Nem jár kártérítés akkor sem, ha a légitársaság bizonyítani tudja, hogy a járattörlés rendkívüli körülmény miatt történt!
A késés időtartamától és az útvonal hosszától függően jogod van:
Jogod van kártérítésre az útvonal hosszának függvényében (az adott viszonylat repülőjegy-árának bizonyos %-a):
Összege az útvonal hosszának függvényében (járatkésés esetén a késés ideje):
Járatkésés esetén, ha a légitársaság átfoglalással juttat el az úticélba és a fenti három eset valamelyike fennáll, a kártérítés összege a felére csökken!
Legalább öt órás késéssel indulás esetén visszakérhetjük a jegy árát, amit a légitársaság hét napon belül köteles kifizetni. Ha egy csatlakozó járat indulna késéssel, kérhetjük a díjmentes visszaszállítást a kiindulási reptérre.
Ha úgy érzed, sérült a jogszabályban foglalt jogaid, a Magyarországról induló járat és az EU-n kívüli országból Magyarországra érkező járat esetén a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz kell fordulni. EU-n belül mindig az indulási ország hatóságához kell fordulni.
Utasok jogai- 2017 őszén utaztunk Ázsiába (Krabi) oda-vissza a Qatar Airways-szel. Odafelé visszafordították a gépet India fölött, hazaúton pedig Krabiban törölték a gépünket műszaki hiba miatt. Utóbbi esetben elszállásoltak minket egy szállodában és áttettek minket egy későbbi gépre.
Mit tehettünk?
Mivel odaúton EU-ból kifelé utaztunk nem uniós légitársasággal, kérhettünk kártérítést. Ezt meg is tettük, így 600 €-ra jogosultak voltunk, amit a QA rövid idő alatt át is utalt.
Hazaúton viszont már ezt nem voltunk jogosultak, mivel EU-n kívülről utaztunk nem uniós légitársasággal.
Panasztételi formanyomtatvány magyar nyelven
Panasztételi formanyomtatvány angol nyelven
Európai uniós országok illetékes hatóságainak elérhetőségei
Hamarosan videót is csinálunk és egy szakértő fogja elmagyarázni részletesen a dolgokat.
Többet olvasnál? Nézz körbe a blogunkban: Blog