56 órás késés a Scoot egyik járatán

56 órás késéssel landolt a szingapúri Scoot Athén – Szingapúr fapados járata pénteken az ázsiai városállam Changi repterén. A hosszú útról és több utas véleményéről a https://www.channelnewsasia.com hírportál számolt be.

A Scoot TR713-as járata eredetileg 18-án, kedden 11.20-kor szállt volna fel Athénból. A fedélzeten 321 utas, köztük sok szingapúri család volt. A felszállást legalább három alkalommal elhalasztották különböző okok miatt. A gép végül csütörtökön este 7 órakor szállt fel és péntek dél körül landolt Szingapúrban.

Az utasok és a hozzátartozóik elmondták, a cég és az utasok között elég hiányos volt a kommunikáció, Athénban mindössze egy görög hölgy volt a kapcsolattartó.

Az egyik utas, aki Görögországban dolgozik és Szingapúrba utazott haza a családjához, elmondta: a görög hivatali dolgozók nagyon túlterheltek voltak, akiknek el kellett viselni az utasok haragját, kiabálását, sőt többen könyörögtek ételre beváltható voucher-kért.

Utasok várakoznak türelmesen (?) az athéni reptéren

Miért történt mindez és mit tett a cég?

Az athéni vesztegelés alatt többször szállították le, illetve be az utasokat. Egyszer egy berendezés meghibásodása miatt, következő alkalommal a légikísérő személyzet munkaidejének lejárta miatt. Az órákig a gépen lévő utasok közül többen is ételt akartak rendelni, de egy utas elmondása szerint a „kapitány nem engedélyezte a kiszolgálást”.

A légitársaság aztán intézkedett szállás ügyében, így az első nap éjszakáját már egy hotelban tölthették az utasok. Többen kifogásolták a busszal való szállítást is, mivel a családok és kisgyerekesek nem élveztek elsőbbséget a felszállásnál. Egy utas elmondása szerint: „Hagytak minket a hideg esőben állni a gyerekekkel együtt, majd harcolnunk kellett a személyzettel, hogy hagyják felszállni a 2. buszra a családokat”.

Másnap – amikor a gépen már az útra készültek az utasok – kapták az információt, hogy a felszállási engedélyt visszavonták. Így megint jöhetett a gépről kiszállás és a szállodában való éjszakázás.

Csütörtökön aztán végre eljött a nagy nap, este 7 órakor felszállhatott a gép, közel 55 órás késéssel a háta mögött.

Scoot tájékoztatása

A cég közölte, a kompenzációs iratokat elküldték az utasok e-mailjére, valamint nyomtatott dokumentum formájában megkapta mindenki a leszállást követően. A Scoot ezenkívül megerősítette, hogy jogosultak a legmagasabb kompenzációra, ami 600 €-nak megfelelő szingapúri dollár.

 

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg! 

Csatlakozz Facebook csoportunkhoz, hogy értesülj az ajánlatokról! 

Leave a Reply