Két nap Bangkokban- Thaiföld mindig is a legnépszerűbb úti célok közé tartozott, hiszen szebbnél-szebb helyek, számtalan kaland, és izgalom várja az utazás szerelmeseit. Thaiföld fővárosa Bangkok, amire most 2 napig fókuszáltunk és egy gyors kaland keretein belül megmutatjuk, hogy miért érdemes ide el látogatni és miért a magyarok egyik kedvenc célpontja.

Két nap Bangkokban

Bangkok nevét vélhetően mindenki ismeri, ha máshonnan nem, akkor a Másnaposok 2. részéből. Ott hangzik el, hogy akit elnyel Bangkok, többé már nem kerül elő. Ezt próbáltam elkerülni.

Egy két hetes ázsiai körút keretében, ami 280.000 ezer forintba került költőpénzzel, oda-vissza repülőjeggyel, belépőkkel, belföldi utazással, kajával együtt, felvettem az útinaplómba Thaiföld fővárosát, hogy betartsam egy volt thai kollégámnak tett ígéretemet, miszerint ellátogatok szeretett országába. (Találkozni sajnos nem tudtam vele, mert külföldön dolgozik). Mivel én nem olyan világjáró vagyok, aki szeret egy helyben sokat időzni, két napot szántam Bangkokra. Ennyi persze nem elég, a főbb nevezetességeket azonban végig tudtam látogatni.

Egyedül vágtam neki az útnak egy hátitáskával Kuala Lumpurból érkezve az esti órákban. A Don Muang reptérről busszal utaztam az első metrómegállóig, ahol máris szembesültem a bangkoki nyüzsgéssel: rengeteg ember kis helyen. Budapest ehhez képest egy nyugodt kisváros. Metróval a belvárosba utaztam, ahol nem messze a Central World Plazától szálltam meg egy hostelben. Az olcsóság mellett én szeretem az ilyen szálláson lévő társaságot, a világ szinte minden tájáról idetévedt emberkéket lehet megismerni. Még egy kicsit kimentem a környéket járva, a rengeteg árus és ínycsiklandó ételek közé, hogy megismerjem a helyi szokásokat.

Látnivalók

A következő napot egy igazán ízletes reggelivel kezdtem, ugyan is kipróbáltam az “utcai” sült húst egy árusnál.  Tudtam ,hogy kell az energia az egész napos városlátogatás miatt. Metróra, majd buszra szálltam és a Grand Palace-t, a királyi palotát látogattam meg. Itt is rengeteg turista, de megéri a tömeg a gyönyörű aranyozott épületekért és szép festményekért, mert ilyet nem mindennap lát az ember.

Ezután a Csaophjara folyó partján egy „étteremben” ebédeltem. Azért teszem idézőjelbe, mert egy kis kaiba és pár asztal jelentette a vendéglátó egységet. De mindenképpen bele akartam mélyedni a helyi életbe, végül is normál étteremben itthon is tudok enni. Egy hajóval átkeltem a folyón és a felújítás alatta álló Wat Arun templomot néztem meg. Kis séta és vissza a palotához, hogy folytassam utamat.

“Az étterem”

Két nap Bangkokban- Itt azonban rám akaszkodott két tuk tuk-tulaj, hogy ők majd elvisznek a járgányukkal. 320 Ft-ért ajánlgatták az utat, térképen berajzolták merre megyünk. Oké, gondoltam miért ne, szinte kötelező kipróbálni. Igen, de itt van a csavar. Az első hely egy ruhás bolt volt, ahol azt akarták beadni, hogy most egy nagy kiárusítás van, jó minőségű ingeket lehet olcsón venni. Az olcsó egyébként 16000 Ft volt.

A trükk, hogy megkínálnak itallal, kedvesen elbeszélgetnek veled, így te érzed magad rosszul, ha nem veszel valamit. Hát, én nem éreztem lelkiismeret-furdalást, megköszöntem a pohár üdítőt és kimentem a boltból. A tuk-tukosnak ez azért éri meg, mert mint utólag elmondta, ezért az akcióért öt liter gázolajat kap. Mondtam neki, hogy ne aggódjon, mert kifizetem neki, csak menjünk tovább. A fél városon átvitt, néhány helyi templomot, múzeumot is útba ejtve. Egy majdnem két órás útért 2000 Ft-ot fizettem. Úgy érzem, nagyon megérte.

Piacok

A Khaosan Roadhoz vitettem magam, ahol két-három hosszú utca tele van árussal. Itt még az is van, ami máshol nincs. Kicsit nézelődtem és visszamentem busszal a szállásra, hogy zuhanyozzak és ellátogassak este a Patpongra.

Két nap Bangkokban- A szálláson elkezdtem beszélgetni egy kínai sráccal, ő egy hónapot tervezett Thaiföldön, de bejárva szinte az egész országot. Kérdezte, nem gond-e, ha velem jönne este. Nekem is jó volt, hogy nem egyedül megyek. A Patpong is egy piac, viszont itt már nemcsak tárgyakat árulnak. Két utca tele bárokkal, illetve előttük csalogató hölgyekkel. Előre kijelentem, nem fizettem semmilyen szolgáltatásért :D. De ennyi hölgyet még sehol nem láttam. Szerintem volt a két utcában vagy háromszáz lenge öltözetű fiatal nő. Ha itt megállsz beszélgetni, nem szabadulsz. Szóval, uraim! Csak óvatosan ebben a két utcában! A kínai sráccal a szállásra menet még vacsoráztunk, egy egész napos járkálás után nem volt nehezemre elaludni.

Másnap reggel elmentem még venni egy-két ajándékot a piacon, körülnéztem a belvárosban és bevásároltam, mert indultam busszal Pattayába, hogy egy kicsit „tengerpartozzak”.

Tudom, hogy igazából csak átrohantam a városon, de még úgyis járok ott, mivel Thaiföld valóban egy gyönyörű hely. És az emberek, a kultúra, a szellemiség mind-mind erősíti ezt az érzést!

Többet olvasnál? Nézz körbe a blogunkban: Blog

TravelHunter Közösség – Csatlakozz

Csatlakozz Facebook csoportunkhoz, hogy értesülj az ajánlatokról!