A híres Transzszibériai vasút

A Transzszibériai vasút az egyik leghíresebb vasútvonal, amely átszeli Oroszországot, hogy aztán elérje a Japán-tengert Vlagyivosztoknál. Hogy őszinte legyek, nekem személy szerint ez egy bakancslistás pont! Gondolom, ezzel nem csak én vagyok egyedül… 
Most röviden bemutatjuk Nektek, mit kell tudni erről a hosszú útról és milyen pénzügyi vonzatai vannak, ha ki akarnátok próbálni!

 

A Transzszibériai vasút útvonalai

Három fő útvonala létezik: az egyik a klasszikus Moszkva – Vlagyivosztok, míg a másik kettő Moszkva – Peking. Utóbbi esetben Ulan-Ude városnál elágazva megy egy Mongólián keresztül (Trans-Mongolian), míg egy másik Kína Mandzsúria nevű területén keresztül (Trans-Manchurian).

Mindhárom vonat a moszkvai Yaroslavski pályaudvarról indul.

Érdekel az orosz főváros? Moszkva 6+1 látnivalója

Jegyvásárlás előtt tájékozódjatok a vízumokról és a beutazási feltételekről!

Jegyet a hivatalos honlapon keresztül lehet vásárolni:  Trans-Siberian Express

Az expressz a Bajkál-tónál
Az expressz a Bajkál-tónál

Moszkva – Vlagyivosztok

A Transzszibériai vasút a legismertebb vonala 9288 km hosszan szeli át hét nap alatt Oroszországot. Két vonattípus indul:

  • Moszkvából a „100” jelű és Vlagyivosztokból a „99” jelű vonat minden nap közlekedik 2. és 3. osztályú kocsikkal.
  • A Rossiya nevű („2” jelű) vonat minden páratlan napon indul Moszkvából, kivéve a hónap 31. napját. Vlagyivosztokból („1” jelű) minden páros napon indul. Itt 1., 2. és 3. osztályú kocsik vannak.

A 3. osztályú kocsikban nincsenek fülkék, itt egy hálóteremben alszanak az utasok. A 2. osztályú kocsikban négyágyas, az 1. osztályúban kétágyas fülkék vannak. Mindkét vonat rendelkezik étkezőkocsival.

A jegyárak nem fixek, az elérhető jegyszámtól, évszaktól függően eléggé változóak. (A „2” jelű vonat 2. osztályára láttam 268, de pár nappal későbbre 356 dollárért is.)

Vlagyivosztokból sajnos elég költséges a hazaút. Talán a legolcsóbb, ha Pekingbe utazunk közvetlen járattal és onnan a Ukraine Int. Airlines járatával próbálunk hazarepülni (kb. 90.000 Ft).

3. osztály
3. osztály

 

1. osztályú kabin
1. osztályú kabin

 

Moszkva – Ulanbátor – Peking (Mongólián át)

Moszkvából minden kedden indul útnak a mongol vidéken keresztül a „4” jelű vonat. Ezt a 7621 km utat 6 nap alatt teszi meg. 1. és 2. osztályú kocsikkal közlekedik.

Ez jóval drágább, mint a vlagyivosztoki, az átlagár 800 dollár.

 

Moszkva – Chita – Peking (Mandzsúrián át)

Moszkvából minden szombaton indul útnak a Kína északkeleti részén keresztül a „20” jelű vonat. Ezt a 8986 km utat 6 nap alatt teszi meg. 1. és 2. osztályú kocsikkal közlekedik.

Hasonlóan drága, mint a másik pekingi vonat, az átlagár itt is közel 1000 dollár.

A Transzszibériai vasút főbb közös állomásai

Omszk, katedrális
Omszk, katedrális

 

Novoszibirszk, a vasútállomás épülete
Novoszibirszk, a vasútállomás épülete

 

Irkutszk
Irkutszk

 

Ajánlott cikkünk:

Moszkva 6+1 látnivalója  

Többet olvasnál? Nézz körbe a blogunkban: Blog

 

TravelHunter Közösség – Csatlakozz

Csatlakozz Facebook csoportunkhoz, hogy értesülj az ajánlatokról! 

Facebook oldalunk

Instagram

Youtube